Znajdziesz nas w Google+

Do zawarcia umowy sprzedaży lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość wymagane są między innymi następujące dokumenty:

1. Dotyczące Sprzedawcy i Kupującego:
    • dokument tożsamości;
    • umowa majątkowa, o ile została zawarta;
    • odpis skrócony aktu małżeństwa (w wypadku zmiany nazwiska związanego z zawarciem małżeństwa);
    • pełnomocnictwo (w wypadku jego udzielenia);
  2. W wypadku, gdy stroną czynności jest osoba prawna:
    • odpis z właściwego rejestru;
    • statut / umowa określająca kompetencje organów;
    • uchwała odpowiedniego organu obejmująca zgodę na dokonanie czynności prawnej;
    • pełnomocnictwo (w wypadku jego udzielenia);
  3. Dotyczące przedmiotu umowy:
    • odpis księgi wieczystej;
    • podstawa nabycia lokalu (umowa na podstawie której nastąpiło nabycie przez osoby zamierzające obecnie zbyć lokal - np. wypis aktu notarialnego, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia, ostateczna decyzja administracyjna, prawomocne orzeczenie sądowe);
    • w wypadku nabycia w drodze spadku lub zasiedzenia, a także po dniu 1 stycznia 2007 roku darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności lub zachowku - zaświadczenie z urzędu skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn - potwierdzające, że nabycie jest zwolnione od podatku lub że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia lub pisemna zgoda naczelnika urzędu skarbowego na zbycie
    • zaświadczenie o braku osób zameldowanych w lokalu;
    • potwierdzenie zapłaty opłat czynszowych, podatku od nieruchomości, opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste gruntu (jeżeli grunt został oddany w użytkowanie wieczyste);
    • w wypadku obciążenia lokalu hipoteką lub innym prawem rzeczowym - zgodę wierzyciela na wykreślenie tego prawa (o ile strony nie postanowiły inaczej);
    • umowa kredytu, w wypadku finansowania zakupu lokalu przez Kupującego kredytem bankowym.
  4. Dane dotyczące postanowień umowy:
      wartość rynkowa lokalu - cena sprzedaży
      warunki i termin wydania lokalu
      sposób i termin zapłaty
      nr konta bankowego Sprzedawcy